Verhuizingen

Bij de verhuizing van een ziekenhuis komt veel kijken. Dit geldt voor zowel het samengaan van locaties als nieuwbouw en verbouwing. Zo moet de medische apparatuur bijvoorbeeld niet alleen fysiek verhuisd worden, maar ook digitaal. Na een verhuizing moet gezorgd worden dat de apparatuurregistratie betrouwbaar en actueel is. Meditain heeft veel ervaring met de ondersteuning van ziekenhuizen bij dit soort grootschalige veranderingen in huisvesting. Wij ondersteunen op verschillende manieren bij diverse processen die voor, tijdens en na de verhuizing doorlopen moeten worden.

Rapportage

Meditain weet uit ervaring dat het vastleggen van gegevens in een systeem een goede zet is bij verhuizing. Het is daardoor relatief eenvoudig om rapportages te maken. Bijvoorbeeld over het aantal procent dat het register gevuld is, hoeveel objecten er verhuisd moeten worden en door wie. Daarnaast zijn er ook allerlei andere werkzaamheden die ondernomen moeten worden bij een verhuizing. Rapportage speelt een rol tijdens alle onderdelen van de verhuizing.

Stamgegevens

Bij verhuizingen moeten er allerlei nieuwe stamgegevens aangemaakt worden in het onderhoudsbeheersysteem. Dit zijn vanzelfsprekend ruimtegegevens, zoals vestigingen, gebouwen, bouwdelen en -verdiepingen. Maar er moet mogelijk ook een nieuwe afdelings- en/of kostenplaatstructuur komen. Al deze gegevens zijn noodzakelijk om apparatuur op de juiste plaats in te kunnen schrijven.

Ruimteboek

Meditain stelt een digitaal ruimteboek op. In een ruimteboek wordt aangeduid wat er in de nieuwe ruimtes nodig is. Het ruimteboek geeft een goed beeld van de hoeveelheid apparatuur die in de nieuwe situatie nodig is. We maken hiervoor een tabel die bijvoorbeeld gesorteerd wordt op ruimtesoort. Die tabel kan vormgegeven worden in het beheersysteem van je ziekenhuis of in Excel.

Verhuisregister

Het is belangrijk om bij te houden welke apparaten waarheen verhuisd worden. Meditain richt dit digitale verhuisregister voor ziekenhuizen in. We zorgen ervoor dat het verhuisregister goed geconfigureerd is, zodat verhuismanagers zelf de mogelijkheid hebben gegevens in te vullen in het onderhoudsbeheersysteem. Hierdoor zijn de gegevens veilig en centraal opgeslagen. Er hoeft dan niet met verschillende Excel-bestanden gewerkt te worden. Je kunt zelf bepalen wie toegang krijgt tot bepaalde onderdelen van het systeem en wie wat mag bewerken. Een goed verhuisregister geeft inzicht in de capaciteit die nodig is van ondersteunende afdelingen zoals de technische dienst.

Objectgegevens

Ten slotte moeten alle wijzigingen doorgevoerd worden in het onderhoudsbeheersysteem. Meditain zorgt dat dit niet handmatig hoeft, door scripting toe te passen.

Meer weten over dit thema? Vul onderstaand formulier in dan neemt Dirk Theunissen contact met je op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Dirk Theunissen Business Consultant